Сецнат кръст? Съчувстваме ви с 3 упражнения

2015-05-27 18:54:59, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Полезни идеи / Спорт

Болезненото състояние отшумява бавно, но сигурно, стига да ни послушате – патили сме си!

 
Както се качвате пеша по стълбите (защото е по-здравословно, защото като Шарън Стоун и вие не искате да използвате асансьор, и за да направите онези 2000 задължителни крачки дневно), извършвате едно движение накриво и... дъхът ви спира!
Също както преди 2 години, когато не успяхте да вдигнете куфара, преди полета за Валенсия. Оттогава уж имате едно наум, че не трябва да правите резки движения и да вдигате тежко, но резултатът е плачевен. Съчувстваме ви не с идеи да се мажете с еди какъв си загряващ крем, а с упражнения, които приятелка кинезитерапевт ни каза, че помагат – да си ги знаете:

 
- Седнете с изправен гръб на твърд стол, като само дупето опира в стола. Коленете да са разтворени, но не много широко. Започнете да се навеждате бавно напред към коленете, но внимавайте гърбът да остава прав. Не се изгърбвайте! Нека постепенно коленете ви да опрат под мишниците, като ръцете са от двете страни на краката. Не напъвате, правете го бавно, колкото пъти се сетите и ви е възможно.
- Висене! Прешлените на гръбнака трябва да се разгънат, затова, дори да срещате очудените погледи на околните, отидете до най-близкия лост или просто удобен клон на дърво, хванете се за него с ръцете така, че краката ви да висят, и останете поне 20-ина секунди.

- Йога – дори да не сте най-стриктните в курса по йога, може да пробвате упражнение, което ще отпусне гърба и кръста. Застанете по корем на твърда повърхност и повдигайте и спускайте бавно горната част на тялото, стига да не ви боли прекалено. Раздвижването трябва да е постепенно, важното е да раздвижите плавно гръбначния стълб.

Болката е ужасна, но сецването може да се случи и на хора, които са се обездвижили, и на активни спортисти, които тренират всеки ден, така че спокойно!
Дано тези съвети ви помогнат! 
 
Камелия Петкова
Снимки: pinterest.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите