10 храни, които изгарят повече калории

2014-11-13 09:09:58, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Диети и храни

Супервкусни, полезни и с доказано вталяващ ефект


Добавяйте от тези храни в менюто си, наблегнете на редовните движения и не само ще подобрите здравето, но и външния си вид! Доказано е, че следните 10 храни помагат за по-бързото изгаряне на калории и, следователно, вталяват.  

1. Грейпфрут  
Този тропически плод ускорява метаболизма и помага за по-бързото изгаряне на калории. Освен това, грейпфрутът е богат на фибри, които стабилизират нивата на кръвната захар. Можете да добавите грейпфрут в плодовата салата, да го цедите на сок, да го включвате в здравословни шейкове.

2. Селъри
 Тайната на този чуден зеленчук е проста: съдържа малко калории и помага да се изгарят повече, отколкото се консумират. Не бъркайте селърито с целина – то се родее по-скоро с морковите и зелето. И се състои предимно от вода, наред с високото съдържание на витамин С,  което го прави незаменима съставка във всякакви диети и балансирано хранене. Но то не съдържа достатъчно от необходимите за организма минерали и хранителни вещества. Най-доброто решение е да го комбинирате в салати, сосове и предястия.

3. Пълнозърнести храни
 Те са по-здравословни от рафинираните, тъй като отнемат повече време за храносмилане и така придават чувство за ситост за по-дълго време. Пълнозърнестите храни са богати на различни витамини, минерали и въглехидрати, но с ниско съдържание на мазнини. Доказано е още, че редовното им наличие на трапезата намалява риска от развитие на някои хронични заболявания.

4. Зелен чай
 Богат на антиоксиданти, зеленият чай увеличава метаболизма и помага за отслабването. С редовната му консумация ще направите голяма услуга на тялото и... ума си. Японско проучване сред 1000 възрастни доказва, че тези, които пият по 2 чаши зелен чай всеки ден, са с много по-добри умствени показатели от хората, които не го употребяват.

5. Омега-3

Това е мастна киселина, която влияе на хормона лептин, а той е отговорен за това колко бързо организмът ще изгаря мазнините. Научно е доказано, че омега-3 е регулатор на метаболизма. Тази киселина обаче не се произвежда от тялото ни, затова можем да си я набавим само, като ядем риба (най-вече сьомга, риба тон, херинга, скумрия) или чрез специални добавки.

6. Кафе
 Малко са хората, които могат да си представят сутринта без чаша живително ароматно кафе. Неговото влияние над организма и емоциите ни се дължи, както знаем, на кофеина, който ни помага да се чувстваме жизнени и бодри. Тази съставка увеличава сърдечната честота, кръвта поема повече кислород и се горят повече калории. За съжаление, ефектът от кафето се разваля от всички видове добавки – подсладители, сметана, мляко. Защо не опитате да го пиете с канела, вместо с тях?

7. Авокадо
Всеки донжуан ще ви каже, че този екзотичен плод е прочут афродизиак. Но не всеки знае, че авокадото съдържа мононенаситени мазнини, които ускоряват метаболизма и клетките от уврежданията вследствие на свободните радикали. Авокадото намалява нивото на холестерола, а с него и риска от сърдечно-съдови заболявания и инсулт, плюс това е много полезно за здравето на очите и косата. Можете да хапвате на закуска по половин авокадо с домати и морска сол, да го добавите в салата със спанак, или да го консумирате като десерт с канела и кокосово мляко.

8. Пикантни храни
Всички пикантни подправки не само помагат за по-бързото изгаряне на калории, но и самите те са бедни на калории и правят всяко ястие по-вкусно и апетитно. Просто добавяйте на масата чили сос, люти чушки, табаско или друга люта подправка.

9. Семена от чия
Те са богати на протеини, фибри и омега-3 мазнини и стимулират обмяната на веществата, освен че потискат апетита. Накисвайте семена от чиа за около 15 минути, така че да набъбнат, и ги добавяйте в мюслито, овесените ядки, киселото мляко, шейковете и салатите  – ще ви държат сити дълго време.

10. Бразилски орехи
 Едни от най-вкусните храни, допринасящи за ускоряването на метаболизма, са бразилските орехи. Тези ядки са много полезни при заболявания на щитовидната жлеза, помагат в борбата с целулита и стимулират имунната система. Консумирайте ги в сурово състояние, в комбинация с ванилов крем, плодова салата от цитруси, но не повече от 3-4 дневно.
Източник: womanitely.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите