10 научно доказани начина за отслабване

2015-10-21 10:15:10, публикувано от Здравка Трайкова в / Здраве / Диети и храни / Полезни идеи / Спорт

Какво е добре да правите, ядете и пиете, за да постигнете бързо желаното вталяване


Когато човек поеме по пътя на свалянето на килограми, търси всякаква помощ, за да постигне по-бързо желаните резултати. Доста често прибягваме до непроверени, а понякога и застрашаващи здравето съвети от близки или приятели. Има обаче научно доказани начини за постигане на бърз положителен ефект от борбата срещу килограмите. В следващите редове ще ви представим трикове, изследвани от учени в областта на храненето, които могат да ви помогнат да видите и почувствате разликата в теглото си много по-скоро от очакваното.

1. Спортуването е първата промяна, която е добре да въведете в начина си на живот. Защото няма по-ефикасен начин за отслабване от едновременното прилагане на правилен хранителен режим и упражненията, според изследване, публикувано в медицинското списание Annals of Behavioral Medicine.

2. Сутрешните упражнения ще ви осигурят максимално горене на калории, според проучването. Специалистите установяват, че хората, които се упражняват сутрин, тренират по-добре, отколкото тези, които се занимават със спортни дейности през останалата част от деня.



3. Добре е да си записвате всичко, защото така ще можете да следите по-добре количеството калории, които приемате всеки ден, сочи проучване на специализираното американско списание Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics.

4. Консумацията на около 30 грама ядки дневно потиска апетита ви, според проучване от 2011 г. Това е така, защото хранителните веществата, които се съдържат в ядките, увеличават нивата на серотонин („хормон на щастието“, който потиска апетита) в организма.

5. Ако удвоите приема на протеини в допълнение към редовните упражнения, това може да бъде ключът към намаляване на телесното тегло без загуба на мускулна маса. Това установява изследване, публикувано в научното сп. FASEB Journal.

6. Пиенето на топла вода преди ядене помага да се заситите по-бързо след това. Така ще изядете по-малко храна.

7. Ранното лягане е свързано със свалянето на килограми, според проучване, публикувано в сп. Sleep, в което са участвали 3300 тийнейджъри и възрастни хора. Установено е, че с всеки час закъснение индексът телесна маса се покачва с 2.1 точки.

8. Ако разрежете храната на малки парченца, ще ядете по-малко, защото ще залъжете мозъка, че количеството в чинията е голямо, и той ще изпрати сигнали до организма да яде по-малко.

9. Разходката след ядене не само ще помогне на храносмилателната ви система да се справи по-добре, но ще ви подкрепи в борбата с изгарянето на мазнините. Според проучване, стоенето на едно място за един час или повече намалява с близо 90% ензимите, които задействат горенето на мазнини в клетките.

10.  Ястието, сервирано в малка чиния, ще ви подтикне да се храните по-малко. Това установяват учени от Кеймбриджкия университет. Истината е проста: хората, които ядат в големи чинии, поемат по-голямо количество храна и съответно – повече калории, за разлика от тези, които се хранят в по-малки съдове.

Здравка Трайкова по материали на popsugar.com
Снимки: Shutterstock
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите