10 вредни навика, с които трупаме килограми

2016-07-21 , публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Диети и храни

Трите бели отрови ли са единствените виновници за натежалото ни и боледуващо тяло? Помислете дали нямате и някой от изброените тук вредни навици, които качват наднормените килограми

1. Големи порции
Повече храна - повече килограми. Предпочитайте малките порции. Бабите ни дори казваха, че ни е нужно толкова, колкото се събира в шепата ни. Ако ви се види малко, лесно можете да добавите още. Но не се увличайте! Не е за пренебрегване да пробвате и теорията на цветотерапията – да сервирате в чинии и купи в синьо, което потиска глада, а не в оранжево например.

2. Поставяне на ястията на масата
Ако тавите и купите са ви подръка, често ще се изкушавате да добавяте в чинията си от тях. Проучване е установило, че така се консумира до 35 % повече храна. Но ако трябва да се разходите до кухнята за допълнително, ще се замислите.



3. Изборът на бял хляб

Изследване е установило, че когато хора, страдащи от затлъстяване, включат пълнозърнести храни в диетата си, губят повече мастна тъкан. Много са факторите, които участват в тази игра на килограми, но най-важното е, че пълнозърнестите храни съдържат повече фибри и общата им хранителна стойност е по-голяма.

4.   Големите залци
Американско списание по клинично хранене съобщава, че хората, които поглъщат по-големи хапки, поемат 52 % повече калории на едно хранене, отколкото тези, които хапват малки залци и дъвчат по-дълго. Освен ползата за теглото ви, така ще удължите и увеличите и насладата от храната.


5.   Недостатъчно вода

Консумирането на достатъчно вода е основно условие за правилното функциониране на тялото, но и за оптимално тегло. Част от подложените на диета в Университета на американския щат Юта били инструктирани да изпиват по 2 чаши вода преди всяко хранене и загубили 30 % повече от теглото си, отколкото „жадните” участници. Ефектът може да се увеличи с добавяне на лед. Германски учени са установили, че 6 чаши студена вода на ден могат да предизвикат метаболитен тласък, за да се изгарят 50 калории дневно.

6.   "Нездравословни" приятели
Изследване на Journal of Medicine от Нова Англия разкрива, че ако имате близък, който е с наднормено тегло, се увеличава рискът и вие да надебелеете, при това с цели 57 %. Най-разумното е да не допускате той да диктува съвместното ви хранене, а да му предложите здравословни дейности, които можете да вършите заедно.

7.   Късна вечеря
Тялото ви може да „изгори” своята отпуснатост, докато спи, но само ако не е твърде заето да обработва пълния стомах. Трябва да знаете, че тези, които вечерят след 20.00 ч., тогава приемат най-голямата част от дневните калории и натрупването става неусетно.

8.   Ако не използвате кантар
Погледът към кантара и следенето на телесното тегло засилва стремежа за отслабване и ви пречи да „мамите” вашата диета.

9.   Избор на плодови напитки
Повечето ресторанти и барове са изоставили пресните плодове в полза на напитки, направени предимно от високофруктозен царевичен сироп, сгъстители и ароматизатори. Не ги консумирайте - лошо е за талията ви!

10.  Хапване, когато сте развълнувани
Университетът на Алабама е установил, че „емоционалните” консуматори - тези, които се хранят в отговор на емоционален стрес, е 13 пъти по-вероятно да бъдат с наднормено тегло. Вместо да се тъпчете, опитайте да дъвчете дъвка, да се жабурите с чаша вода или най-добре да се разходиге из квартала. Създаването на такъв автоматичен отговор на стреса, който не включва храна, ще предотврати преяждането.
     
Рая Христова по материали на health.com
Снимки: Shutterstock, health.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите