5 офис ястия - за всеки работен ден

2014-02-25 11:00:50, публикувано от Камелия Петкова в / Кухня / Салати / Полезни идеи / Ястия

MissIs селекция на вкусни и балансирани ястия


Домашно приготвена храна за офиса – без да пълнеем от мазни банички и сандвичи, или пък да ни присвиват коремите заради претоплените ястия от ресторанта до работата!
За да избегнем това, много често пренебрегваме обеда, което обаче е вредно – човек трябва да се храни по малко, но редовно.
Чували сте поговорката: „Закусвай като цар и вечеряй като просяк”, но към нея съвременните диетолози добавят: „Обядвай като принцеса – с леки и питателни храни!” Отдавна пледираме за здравословно хранене на работното място (за дома това се подразбира), и събираме колекция от балансирани менюта, които можем да си приготвяме вкъщи от вечерта, да ги съхраним в хладилник, и да си ги носим за през обедната почивка.

Защо сме толкова настоятелни? Защото в готовите храни, продавани на пазара, често има повече мазнини, повече сол и други подобрители на вкуса, които всъщност влошават здравето и фигурата ни. Предлагаме ви рецепти за 5 ястия – по едно за всеки работен ден от седмицата. Те са за четири порции, така че можете да ги споделите със семейството или с колегите си. Избираме най-универсалните продукти: ориз, картофи и зеленчуци, с които правим разнообразни и вкусни комбинации, които не натоварват работата на стомаха.    

1. ПОНЕДЕЛНИК

Табуле: 250 г кус-кус, 1 червена чушка, 2 зелени чушки, 2 домата, 1 лимон, 1 краставица, няколко листенца прясна мента, ½ връзка магданоз, зехтин, черен пипер и сол. 
Приготвяне: Сварете кус-куса в подсолена вода, отцедете го и го смесете с нарязаните зеленчуци и подправки. Овкусете с лимоновия сок, олиото, черния пипер и солта.  

2. ВТОРНИК  

Кафяв ориз с ядки: 1 ч.ч. кафяв ориз, 1/2 ч.ч. препечени бадеми или кашу, 5-6 чери доматчета, зехтин и сол. 
Приготвяне: Измийте ориза със студена вода и го варете в подсолена вода за около 40 минути. След като набъбне и водата изври, го разбъркайте с доматчетата, нарязани на две, с печените ядки и добавете малко зехтин и сол.  

3.СРЯДА

Леща по ориенталски: 400 г сварена леща, 1 домат, 1 средно голяма глава лук, 2 скилидки чесън, 5 шушулки кардамон, 2 пръчици канела, малко семена от кориандър, щипка лют червен пипер, къри, червен пипер, 2 дафинови листа, доматено пюре, 250 мл зеленчуков бульон, 4 с. л. зехтин и сол.
Приготвяне: Сгрейте в тенджера зехтина, добавете канелата, кардамона, кориандъра, дафиновите листа, счуканите скилидки чесън, чилито, кърито и червения пипер. Оставете да се задушава за 5 минути и после  добавете нарязания на ситно лук. Когато стане полупрозрачен, добавете доматения сос и зеленчуковия бульон. Когато всичко това заври, добавете и лещата за още 5-10 минути.  

4. ЧЕТВЪРТЪК
Спагети по сицилиански: 400 г спагети, 2 скилидки чесън, каперси, 4-5 филенца аншоа, ½ връзка пресен магданоз, 1 люта чушка, 10-ина черни маслини без костилки, зехтин и сол.
Приготвяне: Сварете спагетите в подсолена вода и когато са готови ги измийте със студена вода и отцедете. Измийте каперсите, за да отстраните излишната сол и ги смесете с нарязаните на ситно чесън и аншоана. Изсипете ги в нагорещен тиган за няколко минути, добавете маслините и нарязаната люта чушка. Добавете пастата, разбъркайте добре и поръсете с пресен магданоз.  

5. ПЕТЪК 
Сандвич със сьомга за един човек: 50 г пушена сьомга, 1 домат, 2-3 листа зелена салата, 1 питка пълнозърнест хляб, масло, пресен копър, лимон.
Приготвяне: Нарежете измития домат на филийки, разрежете питката на 2 половини, поставете помежду им парченцата сьомга, поръсени с нарязан на ситно копър и овкусени с лимонов сок, доматите и марулята и добавете няколко капки зехтин.

Камелия Петкова
Снимка: pinterest.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите