8-те големи грешки при диетите

2012-08-21 10:37:22, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Диети и храни / Полезни идеи

Изстрадани истини за ограничителните хранителни режими


Изпитвали ли сте страданието да се опитвате да намалите размера на дрехите си? Объркани сте, защото вашата диета и упражненията, които правите, не дават желания резултат. Прочетете кои са 8-те най-често срещани грешки, които пречат да свалите килограмите, и си вземете поука - тези истини са изстрадани.

1. Диета без тренировки.
Най-разпространеният начин за отслабване е...гладът. При тоталната диета обаче има два проблема. Първият е, че теглото, което се губи, е мускулна маса. Наистина отслабвате и влизате в по-малки дрехи, но си оставате отпуснати. Вторият е по-лош: гладуването забавя метаболизма и колкото по-малко се храните и по-дълго гладувате, толкова по-бавно се извършва обмяната на вещества.

Накрая, когато се откажете от диетата – със сигурност ще го направите – ще си възвърнете теглото под форма на тлъстинки. И най-лошото е, че може да напълнеете повече.

2. Вманиачаването по идеалните мерки.
Какво виждате в своето огледало и какво - на луксозните плажове и модните подиуми? Дали наистина вашето телосложение е подходящо, за да достигнете мерките на Нина Добрев, примерно?
Ако тренирате правилно, ще натрупате мускулна маса и ще свалите излишното тегло. Ако качите 3 кг мускули и ако свалите 3 кг мазнини, кантарът няма да помръдне, но вие ще изглеждате далеч по-добре.

3. Пропускате закуската.
Тя е най-важното ядене, но знаете ли защо? Когато се събудите, вие всъщност сте „постили” 8 часа и организмът ви е гладен. Ако не го нахраните, той отново започва да топи мускули, за да си възстанови метаболизма. Така вие прецаквате фигурата си.

Всички проучвания показват, че когато закусва здравословно, човек се предпазва от преяждане през останалата част от деня.

4. Прекалено малки порции.
Прехласвате се по информацията, че еди коя си холивудска звезда обядва с листо от маруля, а вечеря с половин яйчен белтък. Затова често не само пропускате закуската, но и обяда.
Резултатът: преяждате на вечеря и не отслабвате. Лекарите убеждават, че здравословният минимум е ядене три пъти на ден.
Ние ви препоръчваме и две закуски с плодове между основните хранения.

5. Разчитате на медикаменти.
Не го правете, въпреки че рекламите подлъгват с красиви снимки на стройни жени, отслабнали благодарение на един или друг лекарствен препарат.

Природосъобразният живот винаги е най-добър – здравословно хранене и активен спорт.

6. Безразборно ядене.
Да ядете когато и каквото ви падне, е лошо. Дори да сте затрупани с ангажименти, постарайте се да не го правите. Най-добре започнете да готвите – така чрез вкусни и здравословни рецепти ще се наслаждавате и на хубава храна, и на плодовете от уменията си.

7. „Емоционално” хапване.
Напрегнато ви е и опустошавате солети, снаксове и шоколади. Впрочем, сладкишите най-често влизат в тази категория.

Ако искате храненето под диктовка на стреса да се прекрати, намерете начин да се успокоите, когато се храните, и да избягвате „нервните” пастички, толумбички и торти.

8. Липса на достатъчно сън.
Вярвате или не, ако не си доспивате, е без никакво значение дали ще спазвате хранителен режим и тренирате усилено – няма да изглеждате във форма. Недоспиването влияе зле на обмяната на веществата, затова си лягайте в разумен час и спете поне 8 часа.

Камелия Петкова
Снимка: missis.bg
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите