Методът на Леонардо да Винчи: Как да се наспим за 1 час и половина

2016-02-26 11:45:09, публикувано от Здравка Трайкова в / Здраве / МИСли / Наука / Дух

Великият творец е прилагал техниката на полифазния сън с години, без да чувства умора 

Ако обичате да си поспивате и все не ви стига време за важните неща в живота, само защото не можете да отлепите глава от възглавницата, този текст ще ви заинтересува много. Оказва се, че има начини да спите доста по-малко, без това да се отрази на качеството на живота ви и да посветите спечеленото време за самоусъвършенстване.

Великият художник, архитект, изобретател и скулптор Леонардо да Винчи е спял само по 1 час и половина на денонощие. Днес учените наричат този феномен „полифазен“ сън.


Да Винчи е разбивал нощния сън на периоди  - за по 15 минути на всеки 4 часа. Това означава, че геният е спял около 1, 5 часа за 24 часа. През останалото време той е творил, оставяйки огромно културно наследство за поколенията, съобщава brightside.me.

Леонардо е прилагал тази практика в продължение на години, без да чувства умора, според свидетелствата за живота му.

Всеизвестен факт е, че хората са най-продуктивни и пълни с идеи след добър сън. Учените са установили, че събуждането на всеки четири часа води до рязко увеличаване на времето, в което човек е най-работоспособен. Това се постига в резултат на кратките почивки.


Полифазният сън, практикуван от да Винчи, има много разновидности, прилагани от различни хора през годините. Ето най-ефективните варианти:


- 30-минутна дрямка на всеки 6 часа или т. нар "режим димаксион“ (от англ.dynamic - динамичен, maximum - максимално и ion - дребна частица);
- Спане по 20 минути на 4 часа. Това е методът „уберман“ (термин от философията на Ницше);
- Сън между 1 час и половина и 3 на нощ, след което – три пъти през деня за по 20 минути – т. нар. „дъевримен“ (на английски език theeveryman означава "обикновен човек");
Режимът на великия изобретател Тесла е бил по 2 часа нощен сън и след това – 20-минутна следобедна дрямка;
- Режимът „сиеста“ (дневен сън) включва 5-часов нощен сън и след това спане по 1 час и половина (наведнъж) следобед.

Внимание! Всеки организъм е различен, поради което полифазният сън в своите разновидности може и да не е подходящ за вас. Освен това, ако искате да преминете към някой от гореизброените режими, е добре да се въздържате както от шофиране, така и от вземане на важни решения, докато не се убедите напълно, че не чувствате умора.

Превод Здравка Трайкова
Снимки: Shutterstock

Сподели
Етикети: Здраве / МИСли / Наука / Дух /
Коментирай
Покажи коментарите