Разтоварващи салати с най-нискокалоричните зеленчуци

2015-12-31 18:45:41, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Кухня / Диети и храни / Салати

Те ще ви избавят от усещането за тежест и ще подобрят храносмилането

След тежки празнични трапези винаги настъпват дни на разкаяние заради преяждането, но и чувство за тежест - храносмилателната система е изпаднала в шок от натоварването.


Най-адекватната мярка е консумацията на леки храни за разтоварване и почивка на стомаха. Сред леките храни най-подходящи са суровите зеленчуци, а сред зеленчуците най-нискокалорични са краставиците, репичките и зелената салата.
 
Краставиците съдържат едва 10 калории в 100 грама, репичките – 16 калории, а марулята – 14 калории в същото количество. Така те се нареждат сред зеленчуците, които са най-подходящи за хапване, когато искате да направите разтоварващ ден.
 
Кои са другите?
 
Всъщност, най-малко калории има в пресния спанак – 7 на 100 г, така че той е също идеален за салати.
 
Гъбите съдържат само 13 калории, но, когато са в прясно състояние. Консервираните гъби съдържат над 80 калории в 100 г.

Доматите и чушките съдържат приблизително еднакво количество калории в 100 грама – съответно 17 и 20.


Салата от домати - 17 калории с босилек - 12 калории и моцарела - 53 калории на 100 г.

Пресният лук и празът – по 23 калории, за разлика от стария лук, който съдържа 36 калории.
 
Тиквичките също са доста нискокалорични с едва 20 калории в 100 г.
 
Маруля, зеле и броколи съдържат 33 калории в 100 г.
 
Брюкселското зеле и айсбергът също доставят под 40 калории в това количество.
 
Морковите имат малко повече - 44 калории.

Снежанка с краставици и репички

Високото съдържание на калий и вода прави и двата зеленчука идеални за детокс програми, а фибрите в репичките са чудесни за доброто храносмилане.
 
Копърът ще намали допълнително чувството за тежест. Към ситнонарязания копър добавете краставиците, нарязани, а не настъргани, както и връзка репички - почистени и нарязани на кръгчета. Овкусете само с няколко капки зехтин - в 100 мл от него има над 800 калории, но пък е много полезен. Добавете лимонов сок - лимонът съдържа едва 18 калории в 100 г и залейте с една кофичка кисело мляко с нисък процент масленост – това от 2% съдържа 40 калории в 100 г.


Салата от репички и броколи с песто

Бланширайте една малка глава броколи, накъсана на розички, отцедете от водата, сипете в купа и добавете нарязаните репички. Залейте със сос песто - то по принцип е достатъчно и няма нужда да овкусявате със сол и зехтин. Може да добавите само 1 с. л. ленено семе за по-добро храносмилане.

Бланширани тиквички с лимон
Бланширайте една тиквичка, нарязана на кръгчета, отцедете от водата и разбъркайте с половин връзка копър и 1-2 скилидки чесън, нарязани на ситно. Овкусете с малко сол, лимонов сок и зехтин. Поръсете с ленено семе или сусам. 

Камелия Петкова
Снимки: pinterest.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите