Тренираме с Алекс: 3 големи заблуди, които да избягваме във фитнеса

2016-05-08 17:20:05, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Спорт / Диети и храни

Персоналният треньор Александър Кирилов, собственик на alexbodytransformation.com, размишлява за капаните на погрешната спортна култура


Когато се опитваме да постигнем нещо в определена сфера от нашия живот, винаги се случва така, че попадаме в определени клопки.

Обикновено това ни струва ужасно скъпо не за друго, а защото така губим най-ценното – времето си. Няма нищо по-демотивиращо от това да влагаме усилия в нещо, което няма да ни донесе никакъв резултат. Нямаме достатъчно време, за да се учим само от собствените си грешки, затова трябва да се учим и от грешките на другите.

Ще ви представя няколко от най-големите заблуди, в които попадаме по отношение на качествената тренировка. Така ще успеете да си изградите правилна представа за всичко, което се случва с тялото ви, когато тренирате във фитнеса. И така, да започваме:

1. Вече тренирам, значи мога да ям каквото и колкото поискам.

Много хора попадат в този капан, който на пръв поглед е изключително елементарен, но незнайно защо, все още има хора, които вярват на това. Когато говорим за сваляне на мазнини, математиката е проста – ако приемате повече калории, отколкото изгаряте, ще качвате килограми и мазнини.

Да приемем, че днес сте тренирали и изгорили 500 калории, след което изяждате една голяма и вкусна пица, която съдържа приблизително 700 калории. Така всичко губи смисъл и просто си губите времето.


Диетата има много силно влияние върху вашето здраве, както и физическата активност. Но това не значи, че тренировките могат да заличат негативните последствия от нездравословната храна. Най-лоши са ненаситените мазнини, захарта, бялото брашно и т.н.

Наблягайте на качествена храна, яжте големи количества протеин, умерени количества ориз и картофи, салати, плодове, полезни мазнини като авокадо/зехтин/маслини/домашно масло/био фъстъчено масло/кокосови стърготини.

2. Ако жените тренират с тежести, ще заприличат на мъже.

Абсолютно съгласен съм с това, но само, ако жената е на стероиди. Релефът на културистка е първата картина, която изниква в съзнанието, когато говорим за жена, която тренира с тежести. Този пример дава грешна представа за това как ще изглежда една жена, която е силна и използва големи тежести в тренировките си.

Един мъж произвежда около 10 пъти по-голямо количество тестостерон от една нормална жена. За да изглеждате като мъж, имате нужда от мъжки нива на определени хормони, което е невъзможно, освен ако не вземате стероиди.

Следователно, ако не планувате да се инжектирате с хормони, няма за какво да се притеснявате.

Кога е най-доброто време за спорт и защо

3. Тичането ще ме направи по-стегнат/а и ще изгоря повече мазнини.

Тук ще си позволя да цитирам един от най-големите треньори в света Чарлс Поликин: “Хората са създадени да спринтират или да ходят на дълги дистанции.”

Бегачите на дълги разстояния са леки и с лека костна структура. Тези хора с години се учат на правилната техника за тичане, която ще ги предпази от контузии. Докато огромна част от нормалните хора (95%+) изобщо си нямат идея, че трябва да са добре подготвени технически. Като имате предвид това, бъдете сигурни, че ако се заемете с тичане, е много възможно да си навредите повече, отколкото да постигнете замисъла - контузията ви е в кърпа вързана, просто е въпрос на време.

Един от най-великите митове е, че кардиото е по-важно за горене на мазнини от вдигането на тежести. Най-важното нещо, за което трябва да сте загрижени, е загубата на мускулна маса, докато правите хиляди часове кардио. Ако горите мазнини и в същото време мускули, запазването на теглото ви ще бъде все по-трудна задача.

Когато целта ви е да горите мазнини, първото, на което трябва да обърнете внимание, е калорийният баланс – колко калории приемате и колко горите.

Следващата най-важна задача е да запазите мускулната си маса. Това означава да имате изготвена добра диета и добра програма за тренировки с тежести. Ако имате време за кардио, това е добре, но то е последното нещо, за което трябва да мислите.

Тренираме с Алекс:
Горчиви мисли за захарта

Секс, тренировки и тестостерон

Волята е оръжие

Снимки: Shutterstock, pixabay.com
 

Сподели
Коментирай
Покажи коментарите