Тренираме с Алекс: Всичко, което да знаем за метаболизма

2016-06-05 12:40:51, публикувано от Цвети Войчева в / Здраве / Спорт / Диети и храни

И какви храни да ядем, за да го забързаме


Персоналният треньор Александър Кирилов, автор на проекта Alex Body And Soul Recreation с нов полезен текст за вашето тяло. И душа!

Всички са чували думичката “метаболизъм” и особено, когато става дума за наднормено тегло. Всеки обвинява и сочи с пръст този “престъпник”, колко е подъл и как е всичко друго за нас, но не и приятел! Но дали наистина той е виновен? Ако е така, обратим процес ли е забавеният метаболизъм?

Вярно е, че той е свързан с теглото. Но обратно на всеобщото вярване, много рядко е виновен за наднорменото тегло. Въпреки, че метаболизмът повлиява основните енергийните нужди на тялото, приемът на храна и напитки, заедно с физическата ви активност, определят това как ще изглеждате и колко тежите.

Метаболизъм
Този сложен биохимичен процес превръща храната в енергия. Калориите от храната и напитките се комбинират с кислород, за да се освободи енергията, от която тялото се нуждае, за да функционира правилно.
Количеството калории, които организмът използва, за да поддържа основните си функции, се наричат основен метаболизъм и върху него влияят няколко неща:

- Тегло и телесен състав
Хората, които тежат повече и/или имат повече мускулна маса, горят повече калории, дори в покой.

- Пол
Мъжете обикновено имат по-малко подкожни мазнини и по-голяма мускулна маса от жените, затова горят повече калории.

- Възраст
С възрастта мускулната маса в телата ни намалява, мазнините се увеличават, което води до по-малко горене на мазнини.

Не тренирайте гладни, безполезно е

Енергийните нужди на тялото за поддържане на основните животоподдържащи фунции обикновено не се променят много. Основният метаболизъм използва около 70% от дневния калориен разход.
В допълнение към основния метаболизъм, има два други фактора, които определят колко калории ще изгаря вашето тяло всеки ден:

- Обработката на храната(термогенеза)
Усвояването, транспортирането и складирането на храната, която приемате, също се нуждае от калории. Това отнема между 100 и 800 калории на ден. Тези стойности са относително стабилни и трудно се променят.

- Физическата активност
Физическата активност и упражненията, които изпълнявате всеки ден, са остатъка от калориите, които тялото ви гори всеки ден. Дали ще гоните кучето си парка, ще се разходите до магазина, ще играете тенис или ще тренирате във фитнес залата. Всяка активност, колкото и минимална да ви изглежда, има нужда от енергия, за да бъде изпълнена.

Сега ще ви представя списък с храни и напитки, които доказано забързват метаболизма:

1. Чисто месо

Чистото месо като пуешко или пилешко (ако е с доказан произход и качество!), е много добър източник на протеин с ниско съдържание на мазнини. Протеинът е най-важният макронутриент, който е есенциален за растежа и възстановяването на мускулната маса.


2. Яйчен белтък

Какво мислите за една добра закуска с яйца? Е, лично за мен това е основното ястие на трапезата ми сутрин. Това не е случайно, белтъците са страхотен източник на аминокиселини с разклонена верига. Най-важното хранене за деня, е закуската. Ако целта ви е да забързате метаболизма си, омлет с яйчни белтъци за закуска е начинът.


3. Бобови растения

Те са страхотен източник на протеин, желязо и сложни въглехидрати, които ще ви помогнат да засилите метаболизма си.


4. Зелен чай

Не си мислете, че ползите от консумацията на зелен чай са измислица. Тази напитка повишава термогенезата и помага в горенето на мазнини. Доказано е в множество проучвания. Но внимание: този вид чай блокира действието на някои лекарства за високо кръвно, които вземат хипертоници, доказаха учени преди 2 години. 
 

5. Сьомга и риба, богата на мазнини, и най-вече - на есенциалните омега-3.

Тези видове риба също така съдържат голям диапазон от други полезни вещества като витамин B12, витамин B6, селен и магнезий. В резултат на това, консумирането на сьомга ще увеличи потенциала на тялото ви да гори повече подкожни мазнини. С други думи, трябва да консумирате мазнини, за да горите мазнини. Колкото и странно да ви звучи, това е самата истина!

Надявам се да съм ви бил полезен. Желая ви прекрасна и успешна седмица!

 

Тренираме с Алекс:

Давате ли на този мъж 62?

Горчиви мисли за захарта

Секс, тренировки и тестостерон

 

Снимки: Shutterstock, pixabay.com, личен архив

Сподели
Коментирай
Покажи коментарите