Борбата с бръчките - 10 оръжия, които помагат

2017-08-04 15:16:29, публикувано от Калина Антонова в / Красота / Лице / Грижа за кожата

Не, че е възможно да надделеем, но можем да ги намалим


Една от най-коментираните женски теми, която не губи своята актуалност, е борбата с бръчките. Не, че е възможно да надделеем напълно над тях, тъй като остаряването на кожата е естествен и неизбежен процес.
Още след 20-тата година кожата бавно започва да губи своята хидратация, a след 30-те бариерната ѝ функция значително отслабва и това води до появата на първите фини линии и бръчки. С течение на времето метаболитните процеси на клетките се забавят и след 40-те кожата значително губи своята плътност и еластичност, а загубата на колаген след 50-годишна възраст води до намаляване на обема.

Основното противодействие е регенерацията на клетките чрез веществата, които самата кожа произвежда - Q10, хиалуронова киселина и креатин. С годините обаче производството на тези естествени съставки намалява и е причина за промените във вида и структурата на кожата.

Възрастта не е единственият определящ фактор за състоянието на кожата на лицето - тя е по-чувствителна в сравнение с останалата част на тялото, тъй като е директно изложена на влиянията на околната среда като високи и ниски температури, UV лъчи, замърсен въздух. Затова тя се нуждае от специална грижа и надеждна защита.

Коензим Q10 е източник на енергия, естествено произвеждан от кожата антиоксидант, който я защитава от увреждания и преждевременно стареене. Доказано е благоприятното му влияние върху цялостното състояние на човешкия организъм – стабилизира сърдечно-съдовата система, нормализира кръвното налягане, увеличава енергията и физическия тонус и др. Също така коензим Q10 снабдява кожните клетки с енергията, от която имат нужда, за да изпълняват жизнени функции като защита и възстановяване.

За жалост, след 30-тата година производството на Q10 в организма започва да намалява и това е сред основните причини за забавянето на много процеси в организма, сред които и обновяването на кожата. Затова е много важно около 30-тата година да започне набавяне на Q10 от външни източници.

Той присъства в много храни: фъстъци, говеждо месо, риба, зехтин, авокадо, спанак и др., но приемът му под формата на храна и таблетки не е достатъчно ефективен за кожата на лицето. Най-добър ефект има директната му апликация. Продуктите с Q10 хидратират в дълбочина, повишават естествените нива на Q10 в кожата и се борят с бръчките отвътре.

За да се осигури най-добра защита на кожата, дневната грижа трябва да се комбинира с нощна. Тъй като клетките се регенерират много по-бързо по време на сън, това е най-подходящото време, през което да се подпомогне процесът на възстановяване на кожата. 

Допълването на дневните продукти за грижа за кожата с нощни, в комбинация със здравословен сън, осигурява най-добри резултати и свежа, сияйна кожа.

Производството на Q10 може да се стимулира и чрез движение и физическа активност. Всяка дейност, която изисква активно движение подобрява циркулацията на кръвта към кожата. А тя, от своя страна, захранва с витамини, минерали и кислород капилярите, които подхранват кожните клетки. Редовните тренировки тонизират и духа, и тялото – стягат мускулите, изграждат здрави кости, подобряват настроението и карат кожата да изглежда здрава и мека.

Учените на Байерсдорф са първите, които изследват ефектите на Q10 върху кожата. Те интегрират коензима като съставка в продуктите за грижа за лицето още от 1998 г. За поддържането на младежкия вид на кожата и предотвратяване следите от стареене помага серията NIVEA Q10 plus.

Ето още 10 съвета за здрав и сияен вид:

1. Пийте достатъчно вода - около 2 литра вода ще ви хидратират добре.

2. Спортувайте - редовните тренировки тонизират мускулите, подобряват настроението и карат кожата да изглежда здрава и свежа.

3. Спете - 8 часа сън на денонощие води до по-интензивно отделяне на хормона на растежа, който спомага за запазването на еластичността на кожата и предотвратява появата на бръчки.

4. Излизайте навън - прекарването на време сред природата, вземането на дълбока глътка чист въздух и усещането на топлото слънце върху кожата действа освежаващо и релаксира.

5. Хранете се правилно - пълнозърнестите храни и въглехидратите като кафява захар, булгур, пшеница и лимец са богати на мастни киселини, които имат благоприятни за кожата свойства.

6. Набавяйте си витамини - зеленчуците са най-важния източник на минералите, необходими за организма, като същевременно ни осигуряват всички витамини, от които се нуждае тялото, за да остане младо.

7. Грижете се за кожата си - важно е продуктите ви за лице да имат голяма концентрация на активни съставки.

8. Почиствайте лицето си - порите трябва да са почистени добре, преди да си легнете. Ако не са, те се запушват и могат да причинят изсушаване на кожата, раздразнение и зачервяване. Особено за жени над 40-годишна възраст, премахването на грима е важна стъпка към запазването на младежкия вид.

9. Релаксирайте - стресът може да доведе до физически промени в тялото, които да ускорят процеса на стареене. Поне веднъж на ден седнете за 10 минути на тихо място, затворете очи, отпуснете мускулите си и дишайте дълбоко.

10. Усмихвайте се - усмивката ви кара да изглеждате млади и красиви, а доброто настроение има голямо влияние върху начина, по който изглеждаме.
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите