Как се практикува табата 4Х4

2014-05-27 07:21:22, публикувано от Камелия Петкова в / Здраве / Приключения / Как / Спорт

За какво е полезна японската спортна програма

 
20 секунди интензивни упражнения, така че тялото да се натовари максимално, и 10 секунди почивка. После отново 20 секунди екшън и пак 10 секунди почивка. Това се прави в продължение на 4 минути, след което има 1 минута почивка, и всичко започва отначало, докато станат общо 4 кръга в този ритъм, затова и наричат японската тренировка 4Х4.

Лицеви опори, клекове, бягане, клекове с тежести, коремни преси, усукване с дъмпели - каквото пожелаете, стига да натоварите добре всички групи мускули, и след това кратка почивка: това е най-доброто за сърдечносъдоватата дейност според д-р Изуми Табата, измислил метода Табата.

Този вид аеробна тренировка днес е признат като изключително въздействащ - забързва метаболизма, изгаря светкавично мазнините, не изисква специално оборудване и може да се прави навсякъде, и освен това с нея се печели време. Табата е за заети личности - отнема по-малко от 10 минути на ден.

Но тъй като е прекалено интензивна и натоварваща спортна програма не е за всеки, а само за хора с добре тренирани мускули.
Практикува се задължително след загряване, а финалът на тренировката са стречинг упражнения. Много важно е също интервалите между упражненията 20 /10 почивка, да се спазват стриктно.

Камелия Петкова  
Снимка: pinterest.com
Сподели
Коментирай
Покажи коментарите