Защо рециклирането на стари дрехи е повече от кампания

2017-01-28 11:58:45, публикувано от Калина Антонова в / Мода / Случки / Стил / Истории

Нова арт инсталация разяснява


40 000 тона текстил за 4 години - толкова събра H&M от старта на своята глобална инициатива за събиране на дрехи (Garment Collecting) през 2013 до днес и напомня, че можем целогодишно да носим в магазините ѝ всякакви нежелани от нас дрехи и текстил, без значение от тяхната марка или състояние. Идеята е количеството събрани дрехи да се увеличи и да достигне до обем от 25 000 тона на година до 2020.

Ново видео, режисирано от Кристал Мосел, промотира актуалната кампания за събиране на дрехи, наречена Bring It, която стартира глобално на 26 януари на hm.com. Кампанията цели да повиши осведомеността относно необходимостта от рециклирането на дрехи.


H&M се стреми да затвори производствения цикъл на модата, като предоставя на клиентите си лесно решение – да предадат своите нежелани дрехи, така че те да бъдат рециклирани или използвани повторно - така по-малко дрехи отиват на сметището. Защото продължителността на живота на една дреха може да се увеличи, за да остане тя колкото се може повече в употреба.

Вдъхновени от кампанията Bring It, H&M България, в колаборация със студентите от Магистърска програма „Мода и бизнес стратегии“ в НБУ, създаде арт инсталация на витрината на един от магазините.


Специалната витрина показва модерния прочит на студентите, ръководени от преподавателя Николай Пачев, как дрехите могат да имат нов живот, намирайки правилното приложение. Инсталацията е изработена изцяло от дрехи, върнати за рециклиране и може да бъде видяна до 5 февруари.

За да осигури устойчива е качествена мода, марката се стреми да промени начина, по който се произвеждат и купуват дрехите. Създаването на затворен цикъл, в който дрехите се рециклират, а от тях се произвеждат нови текстилни влакна за нови продукти, помага за опазването на природните ресурси.

 
Сподели
Етикети: Мода / Случки / Стил / Истории /
Коментирай
Покажи коментарите